D'un séjour en Irlande (1978? 1979?), je suis revenu avec ça dans la tête, et aussitôt rentré, sur une K7!
On écoutait à la radio, et dès qu'on entendait le début du morceau, on appuyait sur la touche Rec ET la touche Play, et hop.
Le truc, c'était d'appuyer sur Pause, puis REC+Play, et quand le morceau débutait, on relâchait Pause sinon on manquait de précieuses demi secondes du morceau!!!
J'avais un copain qui avait le disque, le 33 tours, et, à l'époque, la copie sur k7 n'était pas aussi hadopisée que la copie de cd, de mp3, aujourd'hui... J'avais copié le disque, y avait d'autres titres moins kitch, certains même assez péchus. (Mamma Rock'n Roller, Do You Mind...)
Airport est le seul titre qui ait connu le succès, rangeant The Motors parmi les "One Hit Wonders"...
Je crois que le groupe, déchiré par les bastons entre musiciens et les beuveries, s’est très vite séparé…
Airport, a nearly one hit wonder by The Motors, is linked in my memory to a 1978 (or was it 1979?) language stay in Ireland. Two hits were on the air at the time if I remember, Airport and Brown girl in the rain by Boney M. Let’s forget Boney M….
I often talk about stereo tapes here. You had a blank tape in the recorder, and kept ready to press “record” + “play” buttons together to record the tune on the tape.
Most of the times you’d then miss the beggining of the song. The trick was to anticipate by pressing the “pause” button” before the sequence, and release “pause” at the first chord. It was quicker, more accurate… but on the long run damaged the tape, which could scratch, be cut or… go for a ride in the machine..
The Motors, a friend of mine had bought the record. Appart from Airport, were a couple of songs, some quite loud (Mamma Rock’n ROller, Do yoou Mind…) which could have been hits, and wore the promise of a future that will not occur, the members of The Motors decided more interesting to go on quarells, and even fights (oasis did not invent the concept!!!), rather than going on playing music.